Centrum
Obsługi Klienta

Jeśli potrzebujesz pomocy przy rezerwacji lub nawigacji

Godziny otwarcia

Pon-Pt 09.00-17.00

Telefon
41 243 50 20
801 000 613 koszt 0,35 pln/min

E-mail leisuresupport.pl@travellink.com


Jeśli chcesz złożyć reklamację lub wyrazić swoją opinię, kliknj ten odnośnik
Reklamcje i opinie »


 

Obsługa klienta

1. Kiedy moja rezerwacja jest potwierdzona?
2. W jaki sposób i w którym momencie należy dokonać płatności?
3. Czy transakcja jest bezpieczna?
4. Kiedy należy stawić się na lotnisku?
5. Czy powinienem wykupić pakiet usług?
6. Obowiązki klientów / podróżujących
7. Regulamin
8. Zmiany i anulacje
9. Dostawa
10. Dane osobowe
11. Taryfy
12. Ubezpieczenie na wypadek anulacji
13. Faktury
14. Co powinienem wiedzie? na temat tanich linii lotniczych
15. Regulamin zakupu biletów


1. Kiedy moja rezerwacja jest potwierdzona?
Po zakończeniu procesu rezerwacji na adres e-mail podany w trakcie rezerwacji zostaje przesłane potwierdzenie. Stanowi ono potwierdzenie wykonanej rezerwacji.

Opodo przesyła informacje o zmianach planu lotów i anulacji na adres e-mail podany podczas zakładania rezerwacji. Sprawdzenie otrzymanych wiadomości leży w gestii klienta. O ewentualnych zmianach adresu e-mail lub innych danych kontaktowych należy bezzwłocznie powiadomić Centrum Obsługi Klienta Opodo.

Plan podróży można sprawdzić na Opodo, w sekcji "Podgląd planu podróży". W tym cely należy podać numer rezerwacji i swoje nazwisko. System umożliwia sprawdzenie w ten sposób jedynie rezerwacji lotniczych. Uwaga! Międzynarodowy system rezerwacji nie rozpoznaje liter Ä i Ö; zostały one zastąpione: Ä = AE, Ö = oe.


2. W jaki sposób i w którym momencie należy dokonać płatności?
Za bilety lotnicze, hotele, pakiety lot+hotel pobierana jest opłata w momencie dokonywania rezerwacji. Opodo akceptuje płatności realizowane za pośrednictwem banku internetowego lub karty kredytowej. W przypadku płatności poprzez bank internetowy lub kartą kredytową pobieramy dodatkową prowizję. Za przelot liniami nie stosującymi biletów (tanie linie lotnicze), hotele oraz pakiety lot+hotel można zapłacić jedynie kartą kredytową.

PRZELEW BANKOWY
Ta forma płatności jest dostępna tylko w przypadku rezerwacji samego przelotu tzw. liniami rejsowymi. W zależności od rodzaju dokonywanej rezerwacji, nie zawsze udostępniamy tą formę płatności. W przypadku płatności przelewem bankowym rezerwacja jest w pełni potwierdzona po otrzymaniu płatności przez OPODO. Płatność musi być dokonana w ciągu 12 godzin od momentu dokonania rezerwacji. Potwierdzenie zrealizowanego przelewu należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: leisuresupport@opodo.pl Akceptujemy tylko przelewy bankowe, nie akceptujemy przelewów dokonywanych w Urzędach Pocztowych lub innych punktach usługowych. Preferujemy płatności poprzez bankowość elektroniczną. Wpłat pełnej kwoty należy dokonywać na konto w Nordea Bank Polska Nr rachunku: 68 1440 1101 0000 0000 1133 2382 Właściciel: TRAVELLINK AB OPODO POLAND, BOX 1108, SE172 22 SUNDBYBERG W tytule przelewu należy wpisać numer rezerwacji.

WAŻNE! OPODO ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO NIE POTWIERDZENIA REZERWACJI Z PRZYCZYN OD NAS NIEZALEŻNYCH.



3. Czy transakcja jest bezpieczna?
Tak, jest bezpieczna. W celu zapewnienia bezpieczeństwa transakcji Opodo stosuje szyfrowanie SSL.

Kod bezpieczeństwa karty kredytowej
Aby w jeszcze większym stopniu zabezpieczyć transakcje dokonywane przy użyciu karty kredytowej Opodo stosuje weryfikację kodów bezpieczeństwa kart kredytowych. Jest to tzw. kod Cvx2 (inne nazwy: CVV, CVC). Na kartach Visa, Mastercard i Eurocard 3-cyfrowy kod bezpieczeństwa znajduje się na odwrocie karty na pasku podpisu. Cyfry kodu Cvx2 są dobierane losowo, a kod należy stosować jedynie w celu weryfikacji karty podczas dokonywania transakcji systemem zdalnym. Po odbytej podróży dane wprowadzone w polu kodu nie zostają zachowane. Więcej informacji na ten temat można uzyskać w banku lub u emitenta karty kredytowej.



4. Kiedy należy stawić się na lotnisku?
Opodo zaleca przybycie na lotnisko z odpowiednim wyprzedzeniem, najlepiej 1,5 - 2 godzin przed odlotem. Podróżującym poza strefę Schengen zalecamy przybycie na lotnisko co najmniej 2 godziny przed odlotem. Zazwyczaj odprawę należy odbyć co najmniej 1 godzinę przed odlotem. Sprawdzenie dokładnych godzin odpraw danych linii lotniczych zawsze leży w gestii klienta. Należy zapewnić sobie wystarczająco dużo czasu na odprawę i kontrolę bezpieczeństwa. W godzinach największego ruchu czas oczekiwania może być dłuższy.

Uwaga! Podróżujący powinni zawsze mieć przy sobie potwierdzenie rezerwacji oraz dowód tożsamości i/lub paszport.

Informacje o terminalach można sprawdzić w potwierdzeniu rezerwacji.



5. Czy powinienem wykupić pakiet usług?
Pakiet usług Opodo obejmuje następujące trzy usługi:

Informacja o rezerwacji
  • Informacja o bagażu
  • Informacja o terminalu
  • Zmiany w rozkładzie lotów (również dostępne na Opodo, w zakładce "Podgląd planu podróży")

    Wymagania specjalne**
    Czy masz specjalne wymagania odnośnie podróży? Pakiet usług Opodo jest przydatny w następujących przypadkach:
  • Rezerwacja miejsca
    Dotyczy podróży do miejsca docelowego znajdującego się poza terytorium Europy. Uwaga! Rezerwacja miejsc przy wyjściach nie jest możliwa.
    Rezerwacja miejsc nie zawsze jest możliwa , ponieważ w niektórych przypadkach linia lotnicza tego nie umożliwia. Należy wtedy dokonać rezerwacji miejsc podczas odprawy.
  • Bagaż specjalny lub nadbagaż
    W imieniu podróżującego kontaktujemy się z przewoźnikiem i przesyłamy zapytanie. Opłata dodatkowa za nadbagaż musi zostać uregulowana na lotnisku przed wylotem, w celu sprawdzenia kosztu nadbagażu prosimy o kontakt z nami lub bezpośrednio z linią lotniczą.
  • Zwierzęta
    W imieniu podróżującego kontaktujemy się z przewoźnikiem i przesyłamy zapytanie. Opłata dodatkowa za przewóz zwierząt musi zostać uregulowana na lotnisku przed wylotem, w celu sprawdzenia kosztu prosimy o kontakt z nami lub bezpośrednio z linią lotniczą.
  • Posiłki specjalne
    W imieniu podróżującego kontaktujemy się z przewoźnikiem i przesyłamy zapytanie. Niektóre posiłki specjalne nie są w ogóle serwowane podczas wybranych lotów (zwłaszcza podczas lotów krótkodystansowych).

    Obsługa klienta
    Kontakt z Centrum Obsługą Klienta nie podlega dodatkowej opłacie. Odpłatnie dokonywane są zmiany i anulacje.

    ** Uwaga! Nie możemy zagwarantować spełnienia wymagań specjalnych.
    Za usługi specjalne przewoźnik może doliczyć dodatkową opłatę. Jeżeli zachodzi konieczność przewozu nietypowego bagażu, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta danych linii lotniczych przed wykonaniem rezerwacji.

    Jeżeli realizacja usługi specjalnej nie została potwierdzona, koszt pakietu usług nie jest zwracany.

    Wiek
    • Klient / podróżujący powinien mieć ukończone 18 lat.
    Adres e-mail:
    • Klient / podróżujący musi podać aktualny adres e-mail w chwili zakładania rezerwacji oraz upewnić się, że podany przez niego adres działa prawidłowo i został właściwie zapisany w rezerwacji. Po wykonaniu rezrwacji Opodo kontaktuje się z klientem / podróżującym za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    • Klient / podróżujący musi bezzwłocznie zawiadomić Opodo o zmianie adresu e-mail.
    Rezerwacja:
    • Klient / podróżujący musi upewnić się, że informacje podane w przesłanym potwierdzeniu rezerwacji są prawidłowe. O ewentualnych rozbieżnościach należy bezzwłocznie zawiadomić Centrum Obsługi Klienta Opodo w ciągu 24 godzin od wykonania rezerwacji.
    • Jeżeli bezpośrednio po zakończeniu procesu rezerwacji nie zostanie przesłane jej potwierdzenie, należy natychmiast skontaktować się z Opodo.
    • Klient / podróżujący musi podać prawidłowe imiona i nazwiska pasażerów. Podane imię i nazwisko musi odpowiadać imieniu i nazwisku widniejącym w paszporcie pasażera. Dodatkowe koszty związane ze zmianą nazwiska ponosi klient/kupujący.
    Dokumenty podróży:
    • Kupujący / podróżujący ma obowiązek sprawdzić, czy dokumenty podróży są prawidłowe bezpośrednio po ich otrzmaniu. Wszystkie błędy w dokumentach należy zgłosić do Centrum Obsługi Klienta Opodo. Poza godzinami pracy Opodo należy się kontaktować bezpośrednio z przewoźnikiem. Uwaga! Bilety są wystawiane bezpośrednio po zakończeniu procesu rezerwacji. W większości przypadków bilety nabyte po cenie promocyjnej nie podlegają zmianie bądź korekcie.
    Zmiany rozkładu lotów:
    • Klient / podróżujący odpowiada za sprawdzenie statusu rezerwacji pod kątem ewentualnych zmian rozkładu lotów na Opodo w zakładce "Podgląd planu podróży". Uwaga! Ewentualne zmiany w rozkładzie lotów mogą zostać opublikowane w ostatniej chwili.
    Wiza, paszport i szczepienia:
    • Klient / podróżujący ma obowiązek sprawdzić przepisy wizowe, paszportowe i dotyczące szczepień w kraju docelowym jego podróży oraz ponieść związane z tym koszty.
    • Kupujący / podróżujący odpowiada również za sprawdzenie ważności paszportu i wizy, jeżeli wymagają tego przepisy w kraju docelowym jego podróży, oraz upewnienie się, że posiadane przez niego wiza i paszport uprawniają do odbycia podróży.
    Czarna lista przewoźników lotniczych EU.



    6. Obowiązki klienta / podróżującego:
    Zmiany rozkładu lotów:
    Klient / podróżujący odpowiada za sprawdzenie statusu rezerwacji pod kątem ewentualnych zmian rozkładu lotów na Opodo w zakładce "Podgląd planu podróży". Uwaga! Ewentualne zmiany w rozkładzie lotów mogą zostać opublikowane w ostatniej chwili.


    7. Regulamin
    Zakres odpowiedzialności
    Użytkownik zawiera umowę dotyczącą korzystania ze środka transportu, realizacji usług lub dostawy produktów z określonym usługodawcą lub operatorem turystycznym. Opodo w żadnych okolicznościach nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zapewnienie, że strona trzecia (np. usługodawca/linie lotnicze lub operator turystyczny) zapewni transport, usługi i produkty kupione przez użytkownika na mocy zawartych umów.

    Użytkownik powinien posiadać ważny paszport, wizę, wizę tranzytową, wszystkie wymagane szczepienia oraz pozostałe niezbędne dokumenty. W wielu krajach jest wymagany paszport, który zachowuje ważność przez co najmniej 6 miesięcy od momentu powrotu do kraju. Wymagania wizowe nieustannie ulegają zmianie. Przed rozpoczęciem podróży należy sprawdzić aktualne wymagania odnośnie wiz, nawet jeżeli nie jest to pierwszy wyjazd do danego kraju.

    Opodo nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za wszelkie straty pośrednie (w tym straty produkcyjne lub utratę zysków; straty poniesione wskutek niemożności klienta do skorzystania z planowanego transportu, usługi bądź produktu; utratę zysków wskutek rozwiązania umowy ze stroną trzecią z powodu naruszenia jej postanowień lub niemożności do zawarcia takiej umowy (lub za szkody będące konsekwencją tych zdarzeń); lub też straty o podobnym charakterze, utratę lub redukcję zysku), które ponosi użytkownik wskutek korzystania z serwisu Opodo i jego treści.

    Regulamin korzystania z serwisu
    Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z naszego serwisu internetowego i jego treści. Opodo zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do regulamniu bez uprzedzenia.

    Prawa własności intelektualnej
    Wszystkie prawa własności intelektualnej (w tym prawa autorskie, prawa do znaków handlowych i patenty) do niniejszego serwisu i jego treści, w tym tekst, cyfry, ceny, rozkład lotów, ilustracje, grafika i wzory), w dalszej części zwane "Treścią"), stanowią własność Opodo lub dostawców i partnerów Opodo. Można pobierać i drukować kopie ilustracji i informacje na własny użytek, wyszukując dane i wykonując rezerwacje, natomiast wykorzystanie serwisu i jego treści do celów komercyjnych, np. w celu dalszej dystrybucji lub publikacji, bez pisemnej zgody Opodo, jest zakazne.

    Naruszenie warunków regulaminu
    Serwis i jego Treść nie mogą być z jakichkolwiek przyczyn wykorzystywane w celach spekulacyjnych lub do wykonywania fałszywych lub wprowadzających w błąd rezerwacji. Ta i inna forma naruszenia warunkó regulaminu może stanowić przestępstwo, które może zostać zgłoszone na policję. Może to również wywołać odpowiedzialność odszkodowawczą. Opodo zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępu do wszystkich stron serwisu i ich treści lub części z nich osobom, które dopuściły się naruszenia zasad korzystania z serwisu i jego treści.

    Hasła i identyfikatory
    Użytkownik odpowiada za zachowanie poufności wszystkich haseł, identyfikatorów i innych kodów oraz przechowywanie ich w miejscu niedostępnym dla osób nieupoważnionych. Jeżeli użytkownik posiada kilka kodów, które wykorzystuje w serwisie, to należy je przechowywać osobno. Użytkownik odpowiada za wszelkie działania wykonane przy użyciu jego kodów. O utracie kodu lub podejrzeniu ingerencji weń osoby nieupoważnionej należy bezzwłocznie zawiadomić Opodo.

    Odnośniki
    Opodo nie ponosi odpowiedzialności za treść, funkcjonalność, materiały i jakąkolwiek zawartość innych witryn, na których umieszczono odnośniki do serwisu Opodo lub do których odnośnik jest zamieszczony na stronie Opodo.

    Treść
    Treść serwisu może zawierać błędy lub braki wskutek błędów technicznych, drukarskich i o innym charakterze. Opodo nie odpowiada za tego typu błędy i braki.

    Opodo nie udziela gwarancji na przydatność Treści do konkretnego celu, jak również prawidłowość, aktualność i kompletność Treści udostępnionej przez stronę trzecią. Ponadto, Opodo nie gwarantuje własności lub praw autorskich w odniesieniu jakiejkolwiek treści dostarczonej przez stronę trzecią. Użytkownik potwierdza, że nie będzie pociągać Opodo do odpowiedzialności za konsekwecje własnych działań (lub ich braku) na podstawie Treści serwisu.

    Opodo nie udziela gwarancji na określoną dostępność serwisu ani określony czas reakcji. Opodo nie ponosi odpowiedzialności za zarówno bezpośrednie jak i pośrednie szkody lub straty poniesione wskutek Treści (lub jej braku) lub wskutek niedostatecznego funkcjonowania serwisu.

    Opodo dąży do całkowitej eliminacji wirusów ze swojego systemu komunikacji, lecz nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje będące skutkiem niezrealizowania tego celu.

    Cała treść jest dostępna na zasadzie "JAK JEST".

    UŻYTKOWNIK ZAWIERA UMOWĘ DOTYCZĄCĄ KORZYSTANIA ZE ŚRODKA TRANSPORTU, REALIZACJI USŁUG LUB DOSTAWY PRODUKTÓW Z OKREŚLONYM USłUGODAWCĄ LUB OPERATOREM TURYSTYCZNYM. OPODO W ŻADNYCH OKOLICZNOŚCIACH NIE PONOSI JAKIEJKOLWIEK ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA DZIAŁANIA STRONY TRZECIEJ (NP. USŁUGODAWCA/LINIE LOTNICZE LUB OPERATOR TURYSTYCZNY) ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ LUB ZAPEWNIENIEM TRANSPORTU, USŁUG I PRODUKTÓW KUPIONYCH PRZEZ UŻYTKOWNIKA NA MOCY ZAWARTYCH UMÓW.

    OPODO NIE PONOSI JAKIEJKOLWIEK ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WSZELKIE STRATY POŚREDNIE (W TYM STRATY PRODUKCYJNE LUB UTRATĘ ZYSKÓW; STRATY PONIESIONE WSKUTEK NIEMOŻNOŚCI KLIENTA DO SKORZYSTANIA Z PLANOWANEGO TRANSPORTU, USłUGI BĄDŹ PRODUKTU; UTRATĘ ZYSKÓW WSKUTEK ROZWIĄZANIA UMOWY ZE STRONĄ TRZECIĄ Z POWODU NARUSZENIA JEJ POSTANOWIEŃ LUB NIEMOŻNOŚCI DO ZAWARCIA TAKIEJ UMOWY (LUB ZA SZKODY BĘDĄCE KONSEKWENCJĄ TYCH ZDARZEŃ); LUB TEŻ STRATY O PODOBNYM CHARAKTERZE, UTRATĘ LUB REDUKCJĘ ZYSKU), KTÓRE PONOSI UŻYTKOWNIK WSKUTEK KORZYSTANIA Z SERWISU OPODO I JEGO TREŚCI.

    Prawo właściwe
    W przypadku wszelkich kwestii spornych odnoszących się do zasad korzystania z serwisu lub jego Treści, obowiązywać będzie prawo szwedzkie, bez względu na zasady obowiązujące w zakresie wyboru prawa.

    UWAGA! Przepisy odnośnie kwestii spornych i inne zasady dotyczące transportu, produktów i usług zakupionych przez użytkownika są określane w umowe zawartej pomiędzy użytkownikiem a danym usługodawcą bądź operatorem turystycznym.


    8. Zmiany i anulacje
    Zasady dotyczące biletów lotniczych
    Zasadniczo bilety zakupione w serwisie Opodo nie podlegają zwrotom i zmianom, zgodnie z regulaminem przewoźnika. Zalecamy wykupienie ubezpieczenia na wypadek anulacji. Jeżeli zmiana biletu jest możliwa zgodnie z warunkami taryfy, za zmianę biletu pobierana jest opłata w wysokości 75 zł. W przypadku rezygnacji z biletu już wystawionego i jego zwrotu Opodo zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty manipulacyjnej w wysokości 150 zł.

    Zasady rezerwacji hoteli
    Zasady można znaleźć w wyszukiwarce rezerwacji w dodatkowej informacji o każdym hotelu oraz w potwierdzeniu.



    9. Dostawa
    Opodo pobiera płatność natychmiast po ukończeniu procesu rezerwacji, niezależnie od ustaleń zawartych w regulaminie przewoźnika. Opodo wysyła bilety pocztą elektroniczną (e-bilet).

    E-bilet
    E-bilet to bilet elektroniczny - nie wystawiamy i nie wysyłamy biletów papierowych.

    Kiedy mogę zarezerwować przelot i skorzystać z e-biletu?
    Rezerwacja musi zostać wykonana co najmniej 2 dni przez odlotem.

    Czym jest e-bilet?
    Opodo nie wystawia i nie wysyła biletów w wersji papierowej. Bilet stanowi integralną część identyfikatora tożsamości podanego w procesie rezerwacji. Odprawa następuje na lotnisku. Można też skorzystać z opcji odprawy on-line lub w automacie do samodzielnej odprawy.

    Jaka jest zasada działania e-biletu?
    Przystępując do odprawy on-line lub automacie do samodzielnej odprawy należy podać tę samą formę identyfikacji co podczas zakładania rezerwacji. Może to być karta kredytowa lub numer rezerwacji. Niektóre linie lotnicze dopuszczają możliwość identyfikacji za pomocą dowodu tożsamości. W tych przypadkach należy podać numer rezerwacji w automacie do odprawy samodzielnej lub dokonując odprawy on-line. Na lotniskowym stanowisku odpraw należy przedstawić dowód osobisty/paszport i numer rezerwacji. Uwaga! Podróżujący powinni zawsze mieć przy sobie potwierdzenie rezerwacji oraz dowód tożsamości i/lub paszport.

    Co powinienem zabrać ze sobą w podróż?
    Należy zawsze mieć przy sobie numer rezerwacji i ważny dokument tożsamości. Musi to być paszport lub dowód osobisty. Przepisy paszportowo-wizowe należy zawsze sprawdzić przed wylotem w odpowiedniej instytucji (straży granicznej lub ambasady odwiedzanego kraju). Bilet jest w formie elektronicznej zapisany w systemach rezerwacyjnych linii lotniczych. Jakkolwiek zalecamy zabranie ze sobą wydrukowanego potwierdzenia rezerwacji od Opodo, na którym widnieją wszystkie szczegóły podróży oraz numer biletu elektronicznego.

    Uwaga! Podróżujący powinni zawsze mieć przy sobie potwierdzenie rezerwacji oraz dowód tożsamości i/lub paszport.

    Wskazówka! Podróżując z bagażem można skorzystać ze stanowiska samodzielnej odprawy i zdać bagaż w przeznaczonym do tego celu miejscu.

    Voucher lotniczy
    Jeżeli nie ma możliwości skorzystania z e-biletu, należy otrzymany voucher lotniczy zabrać ze sobą na lotnisko i wymienić na bilet papierowy na stanowisku odpraw. W trakcie rezerwacji pobierana jest opłata za wystawienie biletu.


    10. Dane osobowe
    Dane osobowe
    Opodo przetwarza dane osobowe zgodnie z prawem szwedzkim.

    W procesie zamawiania biletu użytkownik podaje swoje dane osobowe dla celów wykonania rezerwacji. Opodo przetwarza dane osobowe elektronicznie i przekazuje je stronie trzeciej jedynie wówczas, gdy jest to konieczne w celu zlecenia i przetworzenia rezerwacji lub pobrania płatności za złożone zamówienie. Stroną trzecią są w tym przypadku przedsiębiorstwa i urzędy zarówno w obrębie jak i spoza obszaru UE i EWG (np. linie lotnicze i hotele)

    Korekta błędnych danych
    W razie stwierdzenia błędów w danych prosimy o kontakt z Opodo. Raz w roku można zwrócić się z wnioskiem o korektę danych przechowywanych przez Opodo. W tym celu należy przesłać pisemny wniosek do Travellink AB, P.O. Box 1108, SE 172 22 Sundbyberg, Szwecja (CIN 556596-2650). Tel. +46 (0)8 5620 6008. E-mail: bodil.mansson@travellink.com.



    11. Taryfy
    Taryfy Opodo są podawane z uwzględnieniem podatków, opłat pasażerskich i lotniskowych oraz opłat manipulacyjnych. W taryfach nie są uwzględnione:
    • Koszty lokalnego transportu naziemnego i opłaty związane ze zmianą lotniska, np. Nowy Jork, Londyn i Paryż. Koszt tych podatków pokrywa podróżujący.
    • Prowizja za płatność kartą kredytową lub e-przelewem. Kwota prowizji jest doliczana do ceny całkowitej w module "Płatność".




    12. Ubezpieczenie na wypadek anulacji
    Przeczytaj warunki Multi ubezpieczenia



    13. Faktury
    Serwis Opodo.pl jest zarządzany przez Travellink AB, spółkę zarejestrowaną w Szwecji i podlega prawu szwedzkiemu, w tym w zakresie przepisów podatkowych. Jest to serwis przeznaczony dla klientów indywidualnych, dlatego też otrzymanie faktury VAT za zakupione usługi nie będzie możliwe. Faktura VAT wystawiana jest w przypadku rezerwacji po kliknięciu w zakładkę Podróże służbowe.



    14. Co powinienem wiedziec na temat tanich linii lotniczych
    Wszystkie loty tanich linii lotniczych sa oznaczone na naszej stronie internetowej logiem lub slowem "Tania Linia".

    Jesli zdecydujesz sie zarezerwowac przelot tanimi liniami , Twoje dane zostana przekazane do przewoznika po wprowadzeniu ich na naszej stronie internetowej . Rezerwacja bedzie dokonywana bezposrednio pomiedzy Toba a linia lotnicza. Po dokonaniu rezerwacji otrzymasz dwa potwierdzenia rezerwacji przez e-mail , jedno od linii lotniczych oraz jedno od Opodo . Numer rezerwacji otrzymany od linii lotniczej bedzie niezbedny aby dokonac odprawy - nalezy pamietac, ze otrzymanie potwierdzenia moze potrwac do 30 minut od momentu dokonania rezerwacji.

    Jestes odpowiedzialny/-a za sprawdzenie, czy wszystkie wprowadzone dane sa poprawne przed zakonczeniem rezerwacji. Zmiany lub anulacje musza byc wykonane bezposrednio w liniach lotniczych. Opodo nie jest w stanie dokonac zadnych zmian ani anulacji w Twoim imieniu.

    Pragniemy równiez poinformowac, ze wiekszosc tanich linii lotniczych pobiera oplat za platnosci karta , informacja taka bedzie wyswietlana przed dokonaniem platnosci. Linie te pobieraja równiez dodatkowe oplaty za przewóz bagazu rejestrowanego, a takze zywnosc i napoje na pokladzie. Wiecej informacji znajdziesz na ich stronie internetowej.

    Jak moge zmienic/anulowac rezerwacje lub dodac bagaz?
    Jesli chcesz zrezygnowac, wprowadzic zmiany w rezerwacji lub dodac bagaz, nalezy skontaktowac sie bezposrednio z liniami lotniczymi, podajac swój numer rezerwacji. Opodo nie jest w stanie dokonac zadnych zmian w Twoim imieniu.



    15. Regulamin zakupu biletów
    Wiek
    • Klient / podróżujący powinien mieć ukończone 18 lat.
    Adres e-mail:
    • Klient / podróżujący musi podać aktualny adres e-mail w chwili zakładania rezerwacji oraz upewnić się, że podany przez niego adres działa prawidłowo i został właściwie zapisany w rezerwacji. Po wykonaniu rezrwacji Opodo kontaktuje się z klientem / podróżującym za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    • Klient / podróżujący musi bezzwłocznie zawiadomić Opodo o zmianie adresu e-mail.
    Potwierdzenie
  • Należy sprawdzić, czy potwierdzenie zostało otrzymane. W razie stwierdzenia błędów w potwierdzeniu należy poinformować centrum obsługi klienta Opodo o tym fakcie w ciągu 24 godzin od wykonania rezerwacji.
  • Jeżeli potwierdzenie nie zostanie przesłane bezpośrednio po wykonaniu rezerwacji, należy natychmiast skontaktować się z centrum obsługi klienta Opodo.
  • Klient / podróżujący musi podać prawidłowe imiona i nazwiska pasażerów, zapisane w ten sam sposób co w paszporcie osoby podróżującej. Klient ponosi koszt dodatkowych opłat, które mogą zostać naliczone w przypadku konieczności zmiany nazwiska.
    Dostawa:
  • Klient powinien natychmiast sprawdzić, czy bilet został wystawiony prawidłowo. Ewentualne błędy należy natychmiast zgłosić do centrum obsługi klienta Opodo.
    Zmiany rozkładu lotów
    W przypadku zmiany rozkładu lotów przesyłamy drogą elektroniczną informację o nowych godzinach połączeń. Sprawdzenie otrzymania wiadomości wysłanej przez Opodo leży każdorazowo w gestii klienta / podróżującego.

    Wiza, paszport i szczepienia:
    • Klient / podróżujący ma obowiązek sprawdzić przepisy wizowe, paszportowe i dotyczące szczepień w kraju docelowym jego podróży oraz ponieść związane z tym koszty.
    • Kupujący / podróżujący odpowiada również za sprawdzenie ważności paszportu i wizy, jeżeli wymagają tego przepisy w kraju docelowym jego podróży, oraz upewnienie się, że posiadane przez niego wiza i paszport uprawniają do odbycia podróży.
    Ubezpieczenia:
    • Opodo zaleca wszystkim pasażerom wykupienie ubezpieczenia w podróży i dodatkowego ubezpieczenia medycznego. Klient / podróżujący ponosi wszystkie dodatkowe koszty z tego tytułu.
    Warunki zakupu biletów
  • Klient powinien zapoznać się z treścią regulaminu i zaakceptować zasady wykupu biletów i podróżowania.
    Bilety lotnicze
    • Bilety lotnicze powinny być wykorzystane zgodnie z ich przeznaczeniem. W razie użycia biletu do innego celu niż zamierzany Opodo oraz linie lotnicze mają prawo do odwołania podróży i/lub nie zwrócenia kosztów; podanto przewoźnik może doliczyć dodatkową opłatę. Bagaż:
      • Klient / podróżujący ma obowiązek sprawdzenia zasad i warunków przewozu bagażu.
      Niepełnoletni (do 18 lat) podróżujące bez opiekuna
      • Klient odpowiada za osobę niepełnoletnią podróżującą bez opiekuna od momentu rozpoczęcia do momentu zakończenia przez tę osobę podróży. Opodo nie ponosi odpowiedzialności w tej kwestii. Uwaga! Klient odpowiada za sprawdzenie, czy usługodawca zezwala osobom niepełnoletnim (do 18 lat) podróżującym bez opiekuna do korzystania z jego usług.
      Taryfy
      Taryfy Opodo są podawane z uwzględnieniem podatków, opłat pasażerskich i lotniskowych oraz opłat manipulacyjnych. W taryfach nie są uwzględnione:
      • Koszty lokalnego transportu naziemnego i opłaty związane ze zmianą lotniska, np. Nowy Jork, Londyn i Paryż. Koszt tych podatków pokrywa podróżujący.
      • Prowizja za płatność kartą kredytową lub e-przelewem. Kwota prowizji jest doliczana do ceny całkowitej w module "Płatność".
      Hotel
      Różne hotele stosują różne zasady anulacji. Zazwyczaj klient może anulować nocleg od 24 do 72 godzin przed przyjazdem do hotelu. Zazwyczaj pobierana jest opłata równowartości jednej doby hotelowej. Dodatkowo może zostać naliczona opłata z tytułu anulacji. Jeżeli anulacja nie została wykonana przed zameldowaniem się w hotelu, należność nie podlega zwrotowi. Sprawdzenie zasad anulacji rezerwacji hotleu leży w gestii klienta / podróżującego.

      Rezerwacja i potwierdzenie
      Procedura rezerwacji w serwisie Opodo jest następująca: klient wyszukuje i wybiera miejsce i termin podróży. Następnie podaje imiona i nazwiska pasażerów, numery telefonów i adresy e-mail, oraz wybiera sposób dostawy biletu spośród dostępnych opcji. W ostatnim kroku wybiera formę płatności.

      Rezerwacja zostaje zakończona po wyświetleniu strony z potwierdzeniem rezerwacji, zawierającym numer rezerwacji. W tym samym momencie Opodo wysyła potwierdzenie rezerwacji na adres e-mail podany przez klienta podczas dokonywania rezerwacji. Numer rezerwacji i jej potwierdzenie służą do weryfikacji przez klienta rezerwacji wykonanej w serwisie Opodo. Uwaga! Nie dotyczy przewoźników nie stosujących biletów. (Więcej w sekcji Ticketless airlines).

      Klient / podróżujący musi podać aktualny adres e-mail w chwili zakładania rezerwacji i sprawdzić, że podany adres działa prawidłowo i został właściwie zapisany w rezerwacji - na ten adres zostanie wyslane potwierdzenie rezerwacji z serwisu Opodo. Komunikacja z klientem / podróżującym po wykonaniu rezerwacji przebiega za pośrednictwem poczty elektronicznej. O ewentualnych zmianach adresu e-mail po wykonaniu rezerwacji należy bezzwłocznie poinformować centurm obsługi klienta Opodo. Jeżeli strona potwierdzenia nie wyświetla się lub potwierdzenie nie zostanie otrzymane, należy bezzwłocznie skontaktować się z centrum obsługi klienta Opodo .

      Płatność
      Opodo akceptuuje płatności realizowane z banku internetowego lub kartą kredytową.

      Płatność kartą kredytową
      Opodo akceptuje następujące karty kredytowe:
      • MasterCard
      • Eurocard
      • Visa

      Z tytułu płatności kartą kredytową pobierana jest prowizja.

      Opodo stosuje szyfrowanie SSL, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkich danych, w tym danych karty kredytowej i ochronę przed dostępem do nich osób nieupoważnionych.

      Karta kredytowa i kod bezpieczeństwa
      Aby w jeszcze większym stopniu zabezpieczyć transakcje dokonywane przy użyciu karty kredytowej Opodo stosuje weryfikację kodów bezpieczeństwa kart kredytowych. Jest to tzw. kod Cvx2 (inne nazwy: CVV, CVC). Na kartach Visa, Mastercard i Eurocard 3-cyfrowy kod bezpieczeństwa znajduje się na odwrocie karty na pasku podpisu. Cyfry kodu Cvx2 są dobierane losowo, a kod należy stosować jedynie w celu weryfikacji karty podczas dokonywania transakcji systemem zdalnym. Po odbytej podróży dane wprowadzone w polu kodu nie zostają zachowane. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z bankiem lub emitentem karty.

      Płatność przez bank internetowy
      Płatności poprzez bank internetowy są obsługiwane poprzez serwis Przelewy24. Za płatności dokonane e-przelewem doliczana jest dodatkowa prowizja. Całkowita cena zakupu jest widoczna po przekierowaniu do serwisu Przelewy24.

      PRZELEW BANKOWY
      Ta forma płatności jest dostępna tylko w przypadku rezerwacji samego przelotu tzw. liniami rejsowymi. W zależności od rodzaju dokonywanej rezerwacji, nie zawsze udostępniamy tą formę płatności. W przypadku płatności przelewem bankowym rezerwacja jest w pełni potwierdzona po otrzymaniu płatności przez OPODO. Płatność musi być dokonana w ciągu 24 godzin od momentu dokonania rezerwacji. Potwierdzenie zrealizowanego przelewu należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: leisuresupport@opodo.pl Akceptujemy tylko przelewy bankowe, nie akceptujemy przelewów dokonywanych w Urzędach Pocztowych lub innych punktach usługowych. Preferujemy płatności poprzez bankowość elektroniczną. Wpłat pełnej kwoty należy dokonywać na konto w Nordea Bank Polska Nr rachunku: 68 1440 1101 0000 0000 1133 2382 Właściciel: TRAVELLINK AB OPODO POLAND, BOX 1108, SE172 22 SUNDBYBERG W tytule przelewu należy wpisać numer rezerwacji.

      WAŻNE! OPODO ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO NIE POTWIERDZENIA REZERWACJI Z PRZYCZYN OD NAS NIEZALEŻNYCH.