Warunki podróży

Opodo zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z klientem w ciągu 24 godzin w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów natury technicznej lub błędnie podanych cen.
W przypadku rezerwacji wykonanych w weekend lub w dni ustawowo wolne od pracy Opodo zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z klientem następnego dnia roboczego.
Jeżeli pobrana należność zostanie zwrócona na kartę, zaksięgowanie środków na rachunku może potrwać do 5 dni roboczych.

Serwis Opodo.pl jest zarządzany przez Travellink AB, spółkę zarejestrowaną w Szwecji, z siedzibą w Sundbyberg 172 22, P.O.Box 1108, numer VAT - SE556596265001.

Limit wieku
Rezerwacje w serwisie Opodo mogą zakładać osoby, które ukończyły 18 lat.

Klient i podróżujący odpowiadają za następujące elementy procesu rezerwacji:

Adres e-mail:
  • Przy zakładaniu rezerwacji należy podać prawidłowy adres e-mail. Po wykonaniu rezerwacji Opodo komunikuje się z klientem za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    Z tego względu istotne jest, aby zawiadomić Opodo o ewentualnej zmianie adresu e-mail.

    Informacja o rezerwacji
    • Należy sprawdzić, czy potwierdzenie rezerwacji przesłane na podany adres e-mail jest zgodne z wybraną podróżą. O ewentualnych rozbieżnościach należy bezzwłocznie zawiadomić Opodo.
    • Jeżeli bezpośrednio po zakończeniu procesu rezerwacji nie zostanie przesłane jej potwierdzenie, należy natychmiast skontaktować się z Opodo.
    • Należy podać prawidłowe imiona i nazwiska podróżujących. Nazwisko musi być zgodne z nazwiskiem widniejącym w paszporcie. Dodatkowe koszty związane ze zmianą nazwiska ponosi użytkownik.
    Dokumenty podróży i ponowne potwierdzenie rezerwacji:
    • Dokumenty podróży należy sprawdzić bezpośrednio po ich otrzymaniu. O ewentualnych rozbieżnościach należy bezzwłocznie zawiadomić Opodo.
    • Status rezerwacji do dnia wyjazdu, a także bezpośrednio przed wyjazdem można sprawdzić na stronie www.checkmytrip.com.
      Dzięki temu użytkownik ma dostęp do aktualnych informacji na wypadek zmian, które przewoźnik wprowadził do planu podróży. Uwaga! Zmiany mogą zostać wprowadzone z bardzo krótkim wyprzedzeniem. O wszystkich zmianach w planie podróży informujemy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    • Należy zawsze uzyskać ponowne potwierdzenie swojej rezerwacji bezpośrednio od przewoźnika co najmniej 72 godziny przed lotem powrotnym.
    Wizy, paszporty i szczepienia:
    • Należy sprawdzić przepisy wizowe, paszportowe i dotyczące szczepień, które obowiązują w przypadku planowanej podróży. Podróżujący ponoszą wszelkie związane z tym koszty.
    • Należy sprawdzić, czy paszport, wiza i wiza tranzytowa są ważne na okres wyjazdu i w krajach podróży.
    Warunki zakupu biletów
    • Należy zapoznać się z warunkami zakupu biletów dla planowanej podróży.


    Za zmiany w rozkładach lotów odpowiedzialne są wyłącznie linie lotnicze. Opodo nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności. W przypadkach, gdy linia lotnicza zezwala na rezygnację z zakupionego biletu z powodu zmiany rozkładu lotów, zwracana jest pełna cena biletu pomniejszona o opłatę manipulacyjną. Również w sytuacji, gdy linia lotnicza zaproponuje nową opcję przelotu w tym samym dniu, w którym miał mieć miejsce pierwotny lot, a klient będzie chciał skorzystać z innej alternatywy, Opodo nalicza opłatę manipulacyjną.

    Tania linia
    W Opodo mozesz dokonac rezerwacji lotów tzw. tanich linii lotniczych, sa one oznaczone symbolem "tania linia". Twoje dane osobowe zostana przekazane linii lotniczej a rezerwacja zostanie dokonana bezposrednio pomiedzy Toba a linia lotnicza. Po dokonaniu rezerwacji otrzymywasz dwa potwierdzenia, jedno z Opodo i jedno od linii lotniczych. Numer rezerwacji podany od linii lotniczych jest konieczny, aby móc dokonac odprawy. Ty jestes odpowiedzialny, za podanie prawidlowych danych osobowych podczas dokonywania rezerwacji.

    Oplata transakcyjna Opodo za rezerwacje tanich linie lotniczych bedzie pobierana podczas rezerwacji. Otrzymasz potwierdzenie rezerwacji a linia lotnicza obciazy Twoja karte kosztem lotu oraz pozostalych podatków. W przypadku wiekszosci tanich linii lotniczych pobierana oplata za rezerwacje to ok. 10 euro za osobe. Informacje na temat oplat dostepne beda w potwierdzeniu rezerwacji wyslanym przez przewoznika. Oplaty moga byc zapisywane i pobierane w innych walutach, takich jak GBP. Tanie linie lotnicze moga dodatkowo zadac oplaty za odprawiany bagaz, posilki i/lub napoje na pokladzie.

    Rezerwacje na Lot + hotel z lotem typu „Low Cost“
    W przypadku podróży tanimi liniami lotniczymi, oznaczonymi opisem „Low Cost“, obowiązują szczególne zasady. W przypadku rezerwacji Lotu + hotelu typu „Low Cost“ na naszej stronie internetowej, przekażemy Twoje dane przewoźnikowi lotniczemu. Rezerwacja zostanie dokonana przez Ciebie bezpośrednio u przewoźnika. Po ukończeniu procedury rezerwacji otrzymasz potwierdzenie rezerwacji w dwóch wiadomościach e-mail: jednej od przewoźnika lotniczego i jednej od Opodo. Numer rezerwacji otrzymany od przewoźnika jest wymagany podczas odprawy. Za poprawność danych do rezerwacji odpowiada podróżny.

    Rezerwacje na Lot + hotel typu „Low Cost“ nie podlegają zmianie ani zwrotowi.

    W przypadku zmian harmonogramu/odwołania lotu wiadomość z nowym harmonogramem wysyłana jest bezpośrednio przez linie lotnicze na adres e-mail podany podczas dokonywania rezerwacji. Podróżny odpowiada za regularne sprawdzanie godzin podróży aż do momentu wyjazdu oraz w dniu poprzedzającym podróż powrotną. Podróżny odpowiada ponadto za powiadomienie Opodo o nowym czasie podróży, jeśli wiąże się on ze zmianą daty podróży do miejsca docelowego lub podróży powrotnej, jeśli oznacza to konieczność zmiany dat pobytu w hotelu.

    Opodo nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, gdy wiadomość e-mail z jakichś powodów nie dotrze do odbiorcy, np. na skutek zablokowania przez filtr antyspamowy.
    Linie lotnicze nie odpowiadają za ewentualne zakłócenie odcinka podróży, jeśli odcinek ten nie był uwzględniony w tej samej rezerwacji.

    Opłata za rezerwację lotu tanimi liniami zostanie pobrana przez Opodopodczas dokonywania rezerwacji. Wystawimy potwierdzenie Twojej rezerwacji, stanowiące potwierdzenie dokonania przez Ciebie rezerwacji w liniach lotniczych, a następnie linie lotnicze pobiorą opłatę za lot, wraz z podatkiem. Większość tanich linii lotniczych pobiera opłatę za rezerwację w wysokości do 45 PLN za osobę. Informacja na ten temat będzie znajdować się w potwierdzeniu rezerwacji wystawionym przez linie lotnicze. Wszystkie opłaty, włącznie z ceną lotu, mogą być podane i pobierane w obcej walucie (np. GBP). Tanie linie lotnicze mogą również pobierać dodatkowe opłaty za bagaż rejestrowany oraz posiłki i napoje na pokładzie samolotu.

    Regulamin przewozu
    • Należy zapoznać się z treścią regulaminu przewozu. Jest to tzw. "Regulamin przewozu pasażerów i bagażu" i jest dostępny na stronie internetowej każdego przewoźnika.
    Zasady korzystania z biletu:
    • Osoby, które wykupiły przelot w obie strony, nie mogą wykorzystać jedynie biletu powrotnego, ponieważ w razie nieodbycia pierwszej części podróży przewoźnik anuluje cały bilet. Koszt niewykorzystanych biletów nie podlega zwrotowi.
    Bagaż
    • Obowiązkiem podróżującego jest zapoznanie się z zasadami przewozu bagażu oraz ogólnymi warunkami przewozu dla wybieranego lotu. Obowiązek rezerwacji każdego dodatkowego oraz specjalnego bagażu (sprzęt sportowy, itp.) również leży zawsze po stronie podróżującego. Należy pamiętać, że mogą wystąpić dodatkowe opłaty, a przewóz specjalnego bagażu może nie być zagwarantowany. Należy pamiętać, że przewóz bagażu nie zawsze jest zawarty w wybranym bilecie, skontaktuj się z Opodo aby uzyskać więcej informacji na temat zastosowanych warunków w Twoim bilecie.
    Dzieci podróżujące bez opiekuna
    System rezerwacji online nie umożliwia wykonania rezerwacji dla dzieci podróżujących bez opiekuna. W tym celu należy się skontaktować z Biurem Obługi Klienta.

    Informacje o bieżącej rezerwacji
    • Status bieżącej rezerwacji można sprawdzić na stronie www.checkmytrip.com. W tym celu należy podać swoje nazwisko i numer rezerwacji.
    Ceny
    Ceny w serwisie Opodo są podawane z uwzględnieniem wszystkich podatków, opłat i podatków lotniskowych.
    W cenę całkowitą nie są natomiast wliczone następujące opłaty dodatkowe:
    • transport lokalny pomiędzy portami lotniczymi w przypadku zmiany samolotu (np. w Nowym Jorku, Paryżu i Londynie). Transport należy opłacić gotówką po przylocie.
    • prowizja z tytułu płatności kartą kreydtową. Prowizja jest doliczana do ceny całkowitej w module "Płatność".
    • Podatki lokalne na niektórych lotniskach (np. w Tajlandii czy Panamie).
    Zamówienie i potwierdzenie planu podróży
    Proces rezerwacji w serwisie Opodo należy rozpocząć od wyszukania i wybrania podróży.
    Następnie należy podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Ostanim krokiem jest określenie sposobu płatności za bilety.
    Po złożeniu zamówienia w serwisie Opodo zostaje wyświetlona strona z numerem rezerwacji. Jednocześnie zostaje wysłana wiadomość e-mail na adres podany podczas dokonywania rezerwacji.

    Numer rezerwacji i jej potwierdzenie stanowią dowody na zamówienie złożone w serwisie Opodo (za wyjątkiem przewoźników nie wystawiających biletów - zob. transport bez biletów).
    Zamawiający odpowiada za podanie właściwego adresu e-mail, na który zostanie przesłane potwierdzenie zamówienia złożonego w serwisie Opodo. Ten adres e-mail będzie wykorzystywany przez Opodo do komunikacji z klientem, np. w razie zmiany rozkładu lotów.

    Z tego względu istotne jest, aby zawiadomić Opodo o zmianie adresu e-mail, jeżeli taka zmiana nastąpi po wykonaniu rezerwacji, a przed odlotem.

    Po wystawieniu biletu zostanie wysłane kolejne potwierdzenie pocztą elektroniczną. Jest to tzw. Passenger Itinerary Receipt (potwierdzenie planu podróży) i jest sporządzone w języku angielskim. Potwierdzenie stanowi dowód wystawienia rezerwacji.

    Jeżeli w ostatnim kroku procesu rezerwacji nie zostanie wyświetlona strona z numerem rezerwacji, lub nie zostanie przesłane potwierdzenie pocztą elektroniczną, to należy się bezzwłocznie skontaktować z Opodo.

    Płatność
    Akceptujemy płatność karta kredytowa i przelewem.
    Za operacje dokonywane przy użyciu karty kredytowej pobierana jest prowizja.

    Opodo stosuje szyfrowanie SSL, które zapewnia niezwykle wysoki stopień bezpieczeństwa transakcji dokonywanych przez Internet przy użyciu karty kredytowej.
    W celu zwiększenia bezpieczeństwa klientów płacących kartą kredytową w serwisie Opodo została wprowadzona weryfikacja kodu karty Cvx2 (inne nazwy: CVV i CVC). Na kartach Visa, Mastercard i Eurocard kod ten znajduje się na odwrocie karty na pasku podpisu. Cyfry kodu są dobierane losowo, a kod jest przeznaczony wyłącznie do weryfikacji karty podczas dokonywania transakcji systemem zdalnym. Po odbytej podróży dane wprowadzone w polu Cvx2 nie zostają zachowane w systemie Opodo. Więcej informacji na temat kodu Cvx2 można uzyskać w banku lub u emitenta karty.

    Należność jest pobierana bezpośrednio po rezerwacji, bez względu na zasady dotyczące biletów opisane w regulaminie przewoźnika.
    Opodo nie otrzymuje żadnych informacji dotyczących rachunku bankowego klienta. Płatności są realizowane za pośrednictwem bezpiecznej technologii kodowania typu secure server software (SSL), która stanowi standard przemysłowy i jest zatwierdzona jako technologia zabezpieczania transakcji elektronicznych.

    PRZELEW BANKOWY
    Ta forma płatności jest dostępna tylko w przypadku rezerwacji samego przelotu tzw. liniami rejsowymi. W zależności od rodzaju dokonywanej rezerwacji, nie zawsze udostępniamy tą formę płatności. W przypadku płatności przelewem bankowym rezerwacja jest w pełni potwierdzona po otrzymaniu płatności przez OPODO. Płatność musi być dokonana w ciągu 24 godzin od momentu dokonania rezerwacji. Potwierdzenie zrealizowanego przelewu należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: leisuresupport@opodo.pl Akceptujemy tylko przelewy bankowe, nie akceptujemy przelewów dokonywanych w Urzędach Pocztowych lub innych punktach usługowych. Preferujemy płatności poprzez bankowość elektroniczną. Wpłat pełnej kwoty należy dokonywać na konto w Nordea Bank Polska Nr rachunku: 68 1440 1101 0000 0000 1133 2382 Właściciel: TRAVELLINK AB OPODO POLAND, BOX 1108, SE172 22 SUNDBYBERG W tytule przelewu należy wpisać numer rezerwacji.

    WAŻNE! OPODO ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO NIE POTWIERDZENIA REZERWACJI Z PRZYCZYN OD NAS NIEZALEŻNYCH.

    Dostawa biletów
    Bilety są wystawiane bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji, bez względu na zasady opisane w regulaminie przewoźnika. Zamawiający otrzymuje bilet elektroniczny.

    Co to oznacza?
    Klient nie otrzymuje biletu w wersji papierowej, natomiast korzysta ze zautomatyzowanych stanowisk samodzielnej odprawy na lotnisku, lub też - podając numer rezerwacji i paszport - dokonuje odprawy na lotniskowym stanowisku odpraw.

    Co należy zabrać ze sobą na lotnisko?
    Należy zawsze mieć przy sobie numer rezerwacji i ważny dokument tożsamości. Musi to być paszport lub dowód osobisty. Przepisy paszportowo-wizowe należy zawsze sprawdzić przed wylotem w odpowiedniej instytucji (straży granicznej lub ambasady odwiedzanego kraju). Bilet jest w formie elektronicznej zapisany w systemach rezerwacyjnych linii lotniczych. Jakkolwiek zalecamy zabranie ze sobą wydrukowanego potwierdzenia rezerwacji od Opodo, na którym widnieją wszystkie szczegóły podróży oraz numer biletu elektronicznego.

    Które linie lotnicze honorują bilety elektroniczne?
    Wiele linii lotniczych, choć nie wszystkie, na wszystkich trasach honoruje bilety elektroniczne jako alternatywę dla tradycyjnego biletu. Przed wykonaniem rezerwacji można sprawdzić trasy, na których dostępne są bilety elektroniczne: są one oznaczone literą "E".
    Opodo nie może wystawić biletów elektronicznych, jeżeli przewoźnik ich nie honoruje.

    Transport bez biletów
    Rezerwując przelot liniami TUIfly i German Wings użytkownik otrzymuje numer rezerwacji z serwisu Opodo. Stanowi on ważne potwierdzenie posiadanej rezerwacji.
    Rezerwacja i cena zostaną potwierdzone i zatwierdzone dopiero po wysłaniu z serwisu Opodo zamawiającemu wiadomości e-mail z nowym numerem rezerwacji obowiązującym w systemie przewoźnika.
    Przy odprawie należy podać numer rezerwacji nadany przez przewoźnika.

    Anulacja/zmiany
    Większość biletów kupionych w serwisie Opodo nie podlega anulacji lub zmianie. W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie anulacji bądź zmiany należy się skontaktować telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta.
    Uwaga! Zmiana/ponowne wystawienie biletu będzie skutkować naliczeniem przez Opodo opłaty administracyjnej dodatkowo do kosztów naliczonych przez linie lotnicze.
    Zalecamy wykupienie polisy ubezpieczeniowej na wypadek anulacji podróży z powodu poważnej choroby itp. zdarzeń.

    Anulacja
    Anulację podróży należy każdorazowo zgłaszać telefonicznie.
    Aby anulować podróż poza godzinami pracy biura należy się każdorazowo kontaktować bezpośrednio z przewoźnikiem.

    Bilet z możliwością zmiany rezerwacji:
    • Dodanie tego produktu w późniejszym terminie jest niemożliwe.
    • Brak możliwości zmiany celu podróży, zarówno w przypadku wylotu, jak i przylotu.
    • Brak możliwości poprawienia lub zmiany nazwiska.
    • Z przelotów należy skorzystać w kolejności, w której zostały one pierwotnie zarezerwowane.
    • Zmianę daty podróży można przeprowadzić tylko jeden raz. Po potwierdzeniu tej zmiany, produkt „Bilet z możliwością zmiany rezerwacji” uznaje się za wykorzystany.
    • W przypadku anulowania rezerwacji produkt nie podlega zwrotowi.
    • Jeśli na skutek zmiany rezerwacji któremuś z podróżnych nie przysługuje już specjalna cena (np. niemowlęciu), różnicę w cenie biletu pokrywa podróżny.
    • Opodo nie ponosi odpowiedzialności za informacje dotyczące wiz w przypadku przedłużenia podróży.
    • W przypadku zmiany rezerwacji podróż musi zostać zakończona w ciągu roku od daty rezerwacji.
    • W przypadku zmiany rezerwacji Opodo nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne usługi dodatkowe, takie jak bagaż lub miejsca siedzące, wykupione bezpośrednio u przewoźnika.
    • Nie ma możliwości wymiany biletu na bilet wyższej klasy na ten sam lot.
    • Nie ma możliwości zmiany rezerwacji na tak zwany „stop over” (przelot z przerwą w podróży).
    • Podróż w nowej dacie może odbyć się najwcześniej w ciągu 24 godzin momentu skontaktowania się z Działem Obsługi Klienta drogą telefoniczną.
    • Opodo nie ponosi odpowiedzialności za sytuacje, w których nie jest możliwa zmiana rezerwacji, ponieważ wszystkie bilety na dany lot zostały wykupione.
    Hotel
    Wskazówki co do anulacji / zmiany / zwrotów rezerwacji hotelowych, różne dla każdego hotelu.
    Jeżeli nie skasujesz rezerwacji przed rozpoczęciem podróży, nie otrzymasz zwrotu kosztów.

    W przypadku zwrotu / anulacji / zmiany rezerwacji hotelowej, możliwe jest, że oprócz kosztów hotelu, Opodo dodatkowo obciąży kosztami administracyjnymi. Opłata wynosi zawsze 150PLN. Nie zwracamy żadnych wcześniej uiszczonych opłat. Aby otrzymać zwrot jakichkolwiek opłat, rezerwacja podróży / hotelu musi być skasowana min. 48 godzin przed wylotem / zameldowaniem.

    System klasyfikacji jest zgodny z informacjami przekazanymi przez dostawcę usługi i może nie odpowiadać stanowi faktycznemu.

    Zmiany rozkładu lotów
    Każdorawozo w przypadku zmiany rozkładu lotów przesyłamy drogą elektroniczną informację o nowych godzinach połączeń. Informacja jest wysyłana na adres e-mail podany podczas rezerwacji.
    Sprawdzenie ewentualnych zmian w rozkładzie lotów leży każdorazowo w gestii klienta. Aktualny plan lotu można sprawdzić na stronie www.checkmytrip.com. W tym celu należy podać numer rezerwacji i swoje nazwisko.
    Opodo nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie przez adresata wiadomości, niezależnie od przyczyn (np. filtry wiadomości spam).

    Zażalenia
    Jeżeli podczas podróży wystąpią niedogodności, które mogą skutkować wniesieniem zażalenia, należy o tym fakcie bezzwłocznie poinformować przewoźnika (linie lotnicze). Osoba składająca reklamację podczas podróży bezpośrednio u usługodawcy powinna każdorazowo upewnić się, że posiada dowody na poparcie zażalenia, które mogą zostać wykorzystane na późniejszym etapie, we wniosku o odszkodowanie od danego usługodawcy. W przypadku otrzymania jakiegokolwiek odszkodowania w formie pieniężnej bądź innej bezpośrednio od usługodawcy w trakcie trwania podróży, lub jeżeli w tym czasie nie zgłoszono zażalenia do Opodo, usługobiorca nie jest uprawniony do odszkodowania w terminie późniejszym. Jeżeli przewoźnik nie zrekompensuje poniesionej straty podczas podróży, należy się skontaktować w tej sprawie z Opodo, aby umożliwić sprawdzenie złożonego zażalenia.

    Zakres odpowiedzialności
    Użytkownik zawiera umowę dotyczącą korzystania ze środka transportu, realizacji usług lub dostawy produktów z określonym usługodawcą lub operatorem turystycznym.
    Opodo w żadnych okolicznościach nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zapewnienie, że strona trzecia (np. usługodawca/linie lotnicze lub operator turystyczny) zapewni transport, usługi i produkty kupione przez użytkownika na mocy zawartych umów.

    Opodo nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za wszelkie straty pośrednie (w tym straty produkcyjne lub utratę zysków; straty poniesione wskutek niemożności klienta do skorzystania z planowanego transportu, usługi bądź produktu; utratę zysków wskutek rozwiązania umowy ze stroną trzecią z powodu naruszenia jej postanowień lub niemożności do zawarcia takiej umowy (lub za szkody będące konsekwencją tych zdarzeń); lub też straty o podobnym charakterze, utratę lub redukcję zysku), które ponosi użytkownik wskutek korzystania z serwisu Opodo i jego treści.

    Warunki korzystania z serwisu
    Niniejsze warunki stanowią zasady korzystania z serwisu Opodo i jego treści. Opodo zastrzega sobie prawo do modyfikacji niniejszego regulaminu bez uprzedzenia.

    Prawa własności intelektualnej
    Wszystkie prawa własności intelektualnej (w tym prawa autorskie, prawa do korzystania ze znaków handlowych i patentów) do serwisu Opodo i jego treści, w tym tekst, liczby, ceny, rozkłady lotów, grafika, wykresy i dane (w dalszej części zwane "Treścią") stanowią własność Opodo lub usługodawców i partnerów Opodo. Użytkownik może pobierać i drukować kopie zrzutów ekranów na własny użytek i w celu uzyskania pomocy w wyszukiwaniu informacji i zakładaniu rezerwacji. Wykorzystywanie serwisu i jego Treści dla celów komercyjnych, np. dalszej dystrybucji lub publikacji, bez wyraźniej zgody Opodo, jest zabronione.

    Naruszenie warunków regulaminu
    Serwis i jego Treść nie mogą być z jakichkolwiek przyczyn wykorzystywane w celach spekulacyjnych lub do wykonywania fałszywych lub wprowadzających w błąd rezerwacji. Ta i inna forma naruszenia warunków regulaminu mogą stanowić przestępstwo, które może zostać zgłoszone na policję. Może to również wywołać odpowiedzialność odszkodowawczą. Opodo zastrzega sobie prawo do blokowania użytkowników, którzy dopuścili się naruszenia warunków korzystania z serwisu i jego Treści celem uzyskania dostępu do serwisu lub jego Treści.

    Hasła, identyfikatory i kody bezpieczeństwa
    Użytkownik odpowiada za zapewnienie poufności wszystkich haseł, identyfikatorów i kodów, oraz za ich ochronę przed dostępem osób nieupoważnionych. Jeżeli użytkownik posiada kilka kodów, które wykorzystuje w serwisie, to powinien je przechowywać osobno. Użytkownicy odpowiadają za transakcje realizowane przy użyciu ich kodów. O utracie kodu lub podejrzeniu ingerencji weń osoby nieupoważnionej należy bezzwłocznie zawiadomić Opodo.

    Odnośniki
    Opodo nie ponosi odpowiedzialności za treść, funkcjonalność, materiały i jakąkolwiek zawartość innych witryn, na których umieszczono odnośniki do serwisu Opodo lub do których odnośnik jest zamieszczony na stronie Opodo.

    Treść
    Treść serwisu może zawierać błędy lub braki wskutek błędów technicznych, drukarskich lub o innym charakterze. Opodo nie ponosi odpowiedzialności za tego typu błędy lub braki.

    Opodo nie udziela gwarancji na przydatność Treści do konkretnego celu, jak również na prawidłowość, aktualność i kompletność Treści udostępnionej przez stronę trzecią. Opodo nie gwarantuje również praw autorskich lub praw własności do treści udostępnionej przez stronę trzecią. Użytkownicy potwierdzają, że nie będą pociągać Opodo do odpowiedzialności za konsekwecje własnych działań (lub ich braku) na podstawie Treści.

    Opodo nie gwarantuje, że serwis posiada określony poziom dostępności lub określone czasy reakcji. Opodo nie ponosi odpowiedzialności za zarówno bezpośrednie jak i pośrednie szkody lub straty poniesione wskutek Treści (lub jej braku) lub wskutek niedostatecznego funkcjonowania serwisu.

    Opodo dąży do całkowitej eliminacji wirusów ze swojego systemu komunikacji, lecz nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje będące skutkiem niezrealizowania tego celu.

    Treść jest dostępna na zasadzie "JAK JEST".

    UżYTKOWNIK ZAWIERA UMOWĘ DOTYCZąCą KORZYSTANIA ZE ŚRODKA TRANSPORTU, REALIZACJI USłUG LUB DOSTAWY PRODUKTÓW Z OKREŚLONYM USłUGODAWCą LUB OPERATOREM TURYSTYCZNYM. OPODO W żADNYCH OKOLICZNOŚCIACH NIE PONOSI JAKIEJKOLWIEK ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZAPEWNIENIE, żE STRONA TRZECIA (NP. USłUGODAWCA/LINIE LOTNICZE LUB OPERATOR TURYSTYCZNY) ZAPEWNI TRANSPORT, USłUGI I PRODUKTY KUPIONE PRZEZ UżYTKOWNIKA NA MOCY ZAWARTYCH UMÓW.

    OPODO NIE PONOSI JAKIEJKOLWIEK ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WSZELKIE STRATY POŚREDNIE (W TYM STRATY PRODUKCYJNE LUB UTRATĘ ZYSKÓW; STRATY PONIESIONE WSKUTEK NIEMOżNOŚCI KLIENTA DO SKORZYSTANIA Z PLANOWANEGO TRANSPORTU, USłUGI BąDŹ PRODUKTU; UTRATĘ ZYSKÓW WSKUTEK ROZWIąZANIA UMOWY ZE STRONą TRZECIą Z POWODU NARUSZENIA JEJ POSTANOWIEŃ LUB NIEMOżNOŚCI DO ZAWARCIA TAKIEJ UMOWY (LUB ZA SZKODY BĘDąCE KONSEKWENCJą TYCH ZDARZEŃ); LUB TEż STRATY O PODOBNYM CHARAKTERZE, UTRATĘ LUB REDUKCJĘ ZYSKU), KTÓRE PONOSI UżYTKOWNIK WSKUTEK KORZYSTANIA Z SERWISU OPODO I JEGO TREŚCI.

    Jeżeli serwis Opodo zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za szkody, ograniczenie odpowiedzialności nie przekroczy jednej (1) cenowej kwoty bazowej.

    Prawo właściwe
    W przypadku wszelkich kwestii spornych odnoszących się do zasad korzystania z serwisu lub jego Treści, obowiązywać będzie prawo szwedzkie, bez względu na zasady dotyczące wyboru prawa.

    Uwaga! Kwestie sporne i inne zasady dotyczące transportu, produktów lub usług wykupionych przez użytkownika są regulowane umową zawartą przez użytkownika z odpowiednim usługodawcą lub operatorem turystycznym.

    Fakturowanie
    Serwis Opodo.pl jest zarządzany przez Travellink AB, spółkę zarejestrowaną w Szwecji i podlega prawu szwedzkiemu, w tym w zakresie przepisów podatkowych. Jest to serwis przeznaczony dla klientów indywidualnych, dlatego też otrzymanie faktury VAT za zakupione usługi nie będzie możliwe. Faktura VAT wystawiana jest w przypadku rezerwacji po kliknięciu w zakładkę Podróże służbowe.

    Polityka danych osobowych
    Polityka danych osobowych określa zasady przetwarzania przez Opodo danych osobowych. Wykładnię w tej kwestii stanowi szwedzka ustawa o ochronie danych osobowych oraz inne akty prawne.

    Zakładając rezerwację lub składając zamówienie użytkownik przekazuje swoje dane osobowe, które są przetwarzane elektronicznie. Są to: imię i nazwisko, adres oraz numer karty. Opodo przekazuje dane osobowe stronie trzeciej jedynie wówczas, gdy jest to konieczne w celu zlecenia, przetworzenia lub pobrania płatności za złożone zamówienie. Stroną trzecią są w tym przypadku przedsiębiorstwa i urzędy działające zarówno w obrębie jak i poza obszarem UE i EWG, takie jak np. linie lotnicze, hotele i inni usługodawcy, z których usług skorzystano w związku z rezerwacją. Dane osobowe są wykorzystywane w celach marketingowych jedynie po wyrażeniu w tym zakresie zgody przez użytkownika. W innych sytuacjach dane osobowe są wykorzystywane jedynie dla celów realizacji transkacji w naszym serwisie. Opodo prowadzi aktywne działania w kierunku zapobiegania nadużyciom i utracie danych osobowych.

    Informacja specjalna dla klientów biznesowych
    Rezerwowanie, fakturowanie i inne działania prowadzone przez klientów biznesowych mogą być ułatwione. W tym celu dane osobowe są przetwarzane w bazach danych naszych partnerów. Przetwarzanie danych wymaga wyrażenia zgody przez użytkownika. Użytkownik wyraża zgodę podczas pierwszego logowania do serwisu Opodo, oraz udziela Opodo zezwolenia na wykorzystanie swoich danych osobowych dla celów marketingowych. Dokonując aktualizacji, dane osobowe mogą zostać zaktualizowane jednocześnie z innymi rejestrami Opodo. Profil nieaktywny przez okres jednego roku może zostać usunięty przez Opodo.

    Informacja specjalna dla klientów indywidualnych
    Rezerwacje w serwisie Opodo mogą zakładać osoby, które ukończyły 18 lat. Podczas rezerwacji podajesz Opodo swoje dane osobowe. Te dane osobowe są wykorzystywane do informowania, przetwarzania, śledzenia, zarządzania i pobierania opłat za zamówienie i wykonanie zlecenia (na przykład podróży lub pobytu). W związku z tym, dane osobowe mogą zostać przekazane organizacjom, firmom i agencjom rządowym z oraz poza UE i EOG, na przykład liniom lotniczym lub hotelom przez Ciebie zarezerwowanych.

    Nieprawidłowe informacje
    Prosimy o zgłaszanie ewentualnych błędów w posiadanych przez nas danych, abyśmy mogli je poprawić, zablokować lub usunąć. Użytkownik jest uprawniony do złożenia pisemnego wniosku o wgląd do posiadanych przez Opodo danych osobowych. Wgląd do bazy danych można uzyskać raz w roku.

    W dowolnym momencie użytkownik może wycofać swoją zgodę na wykorzystywanie jego danych osobowych dla celów marketingowych.
    Personuppgiftsansvarig Opodo AB c/o Travellink, Box 1108, SE 172 22 Sundbyberg, Sweden,
    Numer ewidencyjny spółki: 556596-2650
    Tel: +46 8 56 20 60 08, erik.wikander@odigeo.com

    Opodo ponosi odpowiedzialność za dane osobowe, które wykorzystuje. Wszelkie zapytania w tej kwestii należy kierować do Opodo korzystając z podanych powyżej numerów i adresów.

    Drukuj